KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 6 maj 2008

V 19 Onsdag - annonsutmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det onsdag och dags för en ny utmaning. Den här gången dammar vi av en gammal favorit - annonsutmaningen. Det här är annonsen du ska inspireras av:




En annons kan tolkas på många olika sätt och teamet har här försökt använda lite olika angreppsvinklar.

1. Astra

Jag vände på annonsen så överdelen kom till vänster ist....saxarna i annonsen blev till en såg och ramen behöll jag men försökte få till det lite som brädor ist....Målade killen i grönt för att få så mycket av det gröna med från själva annonsen. Har använt mig av MCP-tekniken, bokstäverna är utstansade från QKs Diesel och jag målade dom med svart Crackle Paint för att få ett lite mer tufft stuk på det hela.



2. Fialisan

Här kommer mitt kort, med annonsen tolkad som en skiss.



3. Kada

Jag valde att fokusera enbart på ramen och göra den tydligt markerad. Min ram är av sammetsband runt ett delvis färglagt stämpelmotiv - lite inspirerad av allt det vita som är innanför tavelramen i annonsen.



4. Babbalalla

Jag fastnade för färgerna, upplägget på annonsen - ja - alltihopa! Ramen har jag gjort med hjälp av X antal olika glitterlim som jag tagit ett varv runt med. Med hjälp av piprensare formade jag till ett "kram" - så mycket mer att säga finns det nog inte att säga! A totaly CASE - Copy and Steal Everything!



5. DesignAnnique

Jag har gjort mitt livs första clear card, gjort av en halv overlay från Hamblys. Jag har valt att plocka upp färgerna (grönt och orange) och också ha ramar med eftersom papperslapparna man ska kunna skriva på bildar ramar när kortet är stängt. Även verktygen fick vara med för att symbolisera saxen (saxarna?) i annonsen. De är stämplade med StazOn direkt på plasten och färglagda med ProMarkerpennor, det funkade om man bara lät det torka tillräckligt länge. Ett lite annorlunda kort och med lite manligt stuk tycker jag, något som den här annonsen verkligen inspirerade till.



Kortet i stående



Kortet liggande så man ser ramarna bättre.


Hur inspireras DU av annonsen?
Laddar upp ditt kort i vårt galleri i mappen för denna utmaning. Ange 'V 19 annonsutmaning 2008' som kod. Skriv gärna hur du inspirerats också!

***
(in english)

Next challenge this month is an advertisement challenge. How do YOU get inspired by this ad - as a sketch, to do a CASE (Copy And Steal Everything), by the colors or by the frame? Or by something else in this ad? Upload your card in our gallery in the map using the code "V 19 Ad challenge" in the description. Please tell us what inspired you in the ad too!




Inga kommentarer: