KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 5 maj 2008

V 19 Måndag - knapputmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Den här veckan börjar vi med en liten utmaning - använd knappar på ditt kort! Hur du väljer att använda dem är valfritt men det ska finnas knappar med på kortet på något sätt. Här kommer några alster från teamet som inspiration!


1. AnnaJulie

Motivet färglagt med distress, knapparna från mammas gamla sylåda. Har utgått från "ordvitsen" och knapparnas färg. Tyckte dom passade bra med de mönstrade pappret.



2. Kada

Jag har utgått från en skiss där knapparna passade in så bra; det fick bli hjärtformade knappar den här gången.



3. Astra

Har gjort ett "Trevlig Sommar" kort och använt mig av knappar från American Craft, det mönstrade pappert kommer där i från. Maskat ihopa Magnolias "Brunte" med hÄnglars midsommarflicka, färglagt med Promarkers och Prismapennor. Använt mig av QKs dies, fotohörn, tags och clip.



4. Fialisan



5. Babbalalla

Inspirerad av våren som kom och slog till på en gång har jag nu gjort mitt första DT-kort och det med fokus på en blomma!
Jag har använt mig av knappar (förstås) och piprensare och tårtpapper i miniformat samt häftklamrar för att få fast "stjälken"!




Som vanligt så laddar ni upp era kort i vårt galleri i mappen för denna utmaning. Ange 'V 19 knapputmaning 2008' som kod.

***
(in english)

This week we start with a challenge - use buttons on your card! How you use them is up to you, but you must have buttons on the card. Upload your card in our gallery in the map using the code "V 19 Button challenge" in the descrpition .


Inga kommentarer: