KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 12 maj 2008

V 20 Måndag - Kort utan stämplar

Utmaningen denna måndag är att göra kort utan stämplar helt enkelt.
Ladda upp ditt kort i galleriet under mappen "V 20 Utan stämplar"

*** English version at the bottom of this publication! ***

1. Wih
Papper från Love, Elsie (Cody - Playbook) och Crate Paper (Static - Reaction). Ritat en ram med promarkers. Dekorationer: Chipboardhjärta infärgad med dabber (cranberry) och döskalle-grungeboard infärgad med vit akrylfärg, svart glitterlim i ögonhålorna. Bokstavs- och sifferstickers från Scenic Route.



Jag blev så inspirerad av Elisabeth Beck och hennes tavlor. Det var hjärtanen som hängde på trädet som inspirerade mig. Grenen och fåglen är chipboard. Fåglen har jag klätt med papper och grenen har jag målat med crackeleringsfärg. Hjärtanen är från QK fjäril.



Kul att leka med grungeboarden!


Jag har kombinerat ihop ett stort dekorationslöv, punchinella och en pappers-knappblomma. Texten gör man väldigt enkelt med dymo. Och jag har sagt det förr: rosa och rött är snyggt ihop, så det så.



Här har ni ett enkelt kort, med cardstock och mönstrade papper. Hjärtana har jag klippt ut själv. Utstansade bokstäver i brun cardstock och rosa blommor med brads som knoppar.


***(in english)***
This week we start with a challenge - make a card without any stamps! Upload your card in our gallery in the map using the code "V 20 No stamps" in the description .

Inga kommentarer: