KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 27 juni 2008

Fredag v.26 - Double Pocket card

*** English version at the bottom of this publication! ***


Veckans sista utmaningen kommer sent. Ber verkligen så mycket om ursäkt för detta!
Dagens roliga utmaning är att göra ett double pocket card. Beskrivning finns
här.
Teamet har verkligen haft roligt med denna utmaning så låt er inspireras av alster från dem!

Göm inte att ladda upp era kort i galleriet.




1. Ullis

Detta var bara sååå roligt att göra!! Det lär bli fler sådana här kort för min del!! Tyvärr kan jag inte ge så mycket detaljer om detta kortet. Jag har följt instruktionerna i guiden och så har jag gjort ett litet tillägg också. Tyckte den behövde mer av det bruna mönstret så jag klistrade på en extra remsa med det bruna mönstret. Pappret som jag använt till detta kortet vet jag tyvärr inte vad det heter eller vilken tillverkare som gjort det. Knapparna är chipboard knappar från Making Memories "Cute as a button" serie, och så har jag knytit lite floss i knapparna. Gjorde 2 stycken tags som jag sprayade med glimmermist, knöt lite band runt och satte lite pärlor på runt hålet.



Ullis blev som sagt väldigt inspirerad så det kom fler fina kort från henne:














2. Sayurii

Detta var ett riktigt lätt och roligt kort att göra! Jag har använt mig av ett färgglatt papper från American Crafts och typsnitt Snow Day från Quickutz. Tagsen är tomma tills jag vet vem som ska få kortet.








3. Pingvinmamman

Tyckte det var lite bökigt jag, men mot slutet struntade jag i instruktionerna för då fick jag inte ihop det, gjorde spegelvänt på slutet och lade den mönstrade sidan nedåt. Äntligen fick jag en bra användning för detta impulsköpta papper som varit för fint för att användas. Ett litet presentkort i nedre fickan och enjoy i övre. Ett riktigt sommarkort till en sommarpresent. Smart att göra om man ska ge bort presentkort, de blir inte så tråkiga då.








4.Pannika

Det här var inte så svårt och det var roligt. Jag gjorde ett kort till min lillebror som snart fyller år. Jag försökte får det manligt och tog inte med så många dekorationer. På ena tagen står det grattis nils och på den andra vem det är från. I den tredje fickan tänkte jag stoppa ner en lott eller två. Jag använde ett papper som var 20x30 cm, mitt kort blev då 10x15 cm. Nästa gång ska jag använda ett helt papper, kortet blir då 15x15cm tror jag, om jag räknat rätt.







5. Jojjo

Detta kort var mycket roligare att göra än jag trodde - jag kommer garanterat att göra fler. Framsidan har jag dekorerat med lite blommor och swirlstämplar. Jag har satt en tag längst bak som jag stämplat med en grattisstämpel, knutit några band i hålet och sedan lämnat resten av tagen tom så att man kan skriva ett personligt meddelande till den som ska få kortet. I första fickan har jag stoppat ner lite pengar men man kan ju stoppa vad man vill där. Ett mycket användbart kort faktiskt!



Och Jojjo gjorde även ett med ett papper som var 12"x12"





***(in english)

We are really sorry that todays challenge is so late.

Today we are making double pocket cards. You can see a tutorial here.

As usual you upload you card/cards in our gallery.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Nej, men himmel å pannkaka! Den här beskrivningen har jag printat ut sen tidigare, men inte blivit färdig att göra nåt av. Idag har jag köpt ett par dubbelsidiga papper, som jag tänkte att jag skulle kunna använda till ändamålet och NU kommer den här utmaningen?!!!!!
Otroligt!

Undrar om jag får fingrarna loss och provar nu då?!