KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 28 juni 2008

Snart slut på den här månadens utmaning!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Nu går den här månadens utmaning mot sitt slut och det börjar vara dags att avsluta sitt bidrag! Läs mer om månadens utmaning, som är en skissutmaning sponsrad av Forma hantverk.

Som inspiration har Kort i Fokus DT gjort några kort, och vi har medvetet valt att vrida och vända lite på skissen för att visa hur man kan variera sig med en skiss. En skiss är inget som behöver följas slaviskt, även om man KAN göra det, man kan också vända den både ett kvarts varv och ett halvt varv, man kan ta bort element och lägga till annat. Vi vill gärna att ska synas att skissen finns som bas, så om du väljer att ändra på skissen så är vi glada om du skriver vad du ändrat på i din beskrivning av ditt kort.

Här kommer DT:s kort!

1. Tootsie

Har använt mig av Forma Hantverks 'Sparkdräkt' (fast utan mössan) och färglagt den med ProMarker. Sedan skar jag ut en oval i två olika storlekar som jag sedan fäst med tunna 3D-kuddar.

Jag vände på skissen lite och upptäckte när jag var klar att jag glömt att ta med de där "flärparna" som fanns med på skissen.

Textstämpeln kommer från min egen kollektion.




2. Kada

Avskalad skiss anpassad till ett helt annat format. Tänkt att använda till en kompis som snart får barn, kompletterar nog med band i blått eller rosa när bebisen kommit. Motivet målat med torrpastellpennor.



3. Wih

Ett kort till en dam som älskar blått och katter. Textstämpel från Forma Hantverk ("Monica" är skrivet med magnetstämplar "Rummage") och motivstämpel från Penny Black. Färglagt med promarkers och mcp-teknik, använt glossy accents på ballongerna. Papper från Chatterbox, blommor från Prima.



4. DesignAnnique

Ett grattiskort till någon som precis fått en liten bebis - och inte riktigt i de "traditionella" färgerna, men mjukt och fint ändå. Jag har behållit orienteringen på skissen men plockat bort det extra lagret bakom motiven så banden syns hela vägen och lagt texten på en remsa papper för att få den att synas. Grattis-stämpeln är så underbar, jag lånade och stämplade upp några till den här utmaningen, men den står definitivt på min önskelista! Sov du lilla videung köpte jag till en swap, och den har visat sig mycket användbar, den passar så bra på babykort.



Nu vill vi se hur DU inspireras av skissen! Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast i morgon kväll så har du chans att vinna pris från Forma hantverk.

*** English version (short one) ***

Tomorrow is the last day of this months challenge. Read more about it here!

Inga kommentarer: