KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 25 juni 2008

Onsdag V. 26 - Kort med bokmärke

*** English version at the bottom of this publication! ***

Onsdagens utmaning denna vecka är att göra ett bokmärkeskort.

Kortet är jättelätt att göra. Man tar en bit som är 12"x6" Sen gör man en vikning vid 12,5 cm och en perforerad vid 25 cm. Den del som blir kvar är själva bokmärket. Klipp eller skär bort hörnen på bokmärket.
En del skärmaskiner har perforeringsgrej som tillbehör eller så kan göra en vikning och prickade med en nål så att det blir en perforering. Det är i alla fall meningen att du ska riva bort bokmärket sedan. :) Tycker det är ett klockrent kort att ge till någon man köpt en bok till till exempel. En KiF-artikel kommer om detta.

Som vanligt när det gäller våra veckoutmaningar skall korten vara gjorda till respektive utmaning, du får göra fler än ett kort och du laddar upp ditt/dina kort i vårt galleri.
Inspiration från teamet:



1. Ullis

Detta var jättekul!!
Min tanke med bokmärkeskortet var att använda det när jag ger bort en bok. Texten säger: "Nyckeln till avkoppling är en god bok". Gångjärnen och nyckeln är grungeboard. Pappret med texten på framsidan och bokmärket är sprayat med glimmermist - "Creme de chocolate". På bokmärket har jag stämplat en skrivstilstext i bakgrunden och sedan stämplat och embossat klockan.

Framsida

Bokmärke

Insida

2. Jojjo
Till mitt kort har jag använt stämplar från Magnolia och Hänglar, kupongen kommer från Magnolia. På själva bokmärket har jag knutit olika band och texten har jag stämplat dit. Eftersom jag inte vet vem som ska få kortet än så har jag lämnat insidan tom så länge...
Framsidan



Bokmärket

Mitt bokmärkeskort fick bli ett bra-att-ha-kort, ett litet hej med en bok till någon som tycker om böcker eller en bokswapp eller liknande. "Hej" är utstansat med qk´s alfabetet Diesel, boken på bokmärket är också från qk och den rosa textrutan inuti kortet är en die från qk rev. Jätteroligt kort att göra och det kommer absolut bli fler framöver.
Framsida
Bokmärke
Insida


Kort stående, snett uppifrån

4. Pingvinmamman
Började på ett kort men fick plötsligt en helt annan idé. Kortet är enkelt gjort men det gjorde sig nästan självt. Jag har satt en öljett i bokmärket där man kan fästa ett snöre/band om man vill. Framsidan har ett stämplat motiv som andas avslappning och texten är rub-ons. På insidan fäste jag bara en stor blomma och dolde mitten med filtblomma. På bokmärket har jag använt embossad vellum och cardstock-stickers. Ett bokmärke ska passa de flesta böcker och jag har därför valt att hålla det väldigt enkelt.


Framsidan



Bokmärke/insida




***(in english)
Todays challenge is to make a card with a bookmark . We will come with a tutorial soon.
As usual your card/cards shall be made for the challenge in question, you can make more than one card/cards and you upload them in our gallery.

Inga kommentarer: