KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 30 juni 2008

Måndag v 27 - Spotlight

*** English version at the bottom of this publication! ***

Den här veckan börjar vi med en utmaning att göra spotlight-kort. Enkelt beskrivet väljer man ut en liten del av ett motiv som färgläggs och resten får vara kvar utan färg. Mer om spotlight kan du läsa här.

Designteamets inspirationsalster:



1. DesignAnnique



De söta mössen passade så bra att ramas in av en spotlight. Perfekt sätt att använda sina "felstämplade" motiv på!







2. Kada


Ovant att lämna större delen av stämpelmotivet omålat, det var nytt för mej! Men med färg runt om känns det inte lika tomt, jag är jättenöjd med mitt första kort med denna teknik!





3. Astra


Har använt ett Penny Black motiv och gått på bi temat därav titeln/texten. Jag har färglagt med Promarkers och typsnittet är QKs Snowday.





4. Fialisan


Här är mitt spot-light-kort. Det var första gången jag gjorde ett kort med denna tekniken, men jag kommer göra fler. Det var jättekul! Cirklarna bakom det stämplade motivet är en Cuttle-bug-die.



5. Babbalalla


Här är mitt spot-light kort, jag har bara provat denna teknik en gång tidigare och detta var inte sista gången heller... Jag har delvis färglagt en Hängelflicka, med fokus på blomman som hon håller i handen. Har färglagt med ProMarkers samt använt lite torrchalks.




Glöm inte att ladda upp era kort i galleriet!


*** English version ***

Today the challange is to make a card with spotlight technique. Upload your card in our gallery!

Inga kommentarer: