KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 23 juni 2008

v.26 Måndag - Tackkort

*** English version at the bottom of this publication! ***



Veckans första utmaning är att göra tack-kort för alla som haft någon vakt under semestern. Typ tack för att du vattnade mina blommor, tack för att du vaktade huset, tack för att du tog hand om min post... osv.



Som vanligt när det gäller våra veckoutmaningar skall korten vara gjorda till respektive utmaning, du får göra fler än ett kort och du laddar upp ditt/dina kort i vårt galleri.



Teamets alster:



1. Pannika



Ett kort till någon av våra grannar som alltid är snälla och hjälper oss att ta in post och tidningar när vi är iväg på resa eller semester. Jag valde att använda en stämpel med ett brev. Sedan gjorde jag ett litet kuvert där jag stoppade ner remsor med ordet tack. En stor blomma av gamla ljusmanchetter och en fjäril. Sedan satte jag dit en liten blingblomma i ena hörnet.







2. Jojjo



Till texten har jag använt mig av 2 olika Qk alfabet, Biography och metro. Jag ska inte iväg på semester så detta blev bara ett "bra-att ha"...finns väl alltid nån man vill tacka för något.






3. Ullis


Motivet har jag målat med ProMarkers och fäst på 3D kuddar så det ska poppa ut lite från kortet. De 2 mönstrade papprena kommer från DCWV's "Blossoms and Butterflies" matstack. Sedan har jag använt lite punchinella i bakgrunden också. Titeln är hemmagjorda thickers som jag gjort med hjälp av QK alfabetet "Mademoiselle" och min cuttlebug och ett ark med "skum-material". Jag har lagt ett lager med gult glitterlim på titeln också.






4. Pingvinmamman

Inte heller jag ska åka iväg på semester i år. Gjorde ett allmänt tack-kort istället. Vill hellre ha tack-anledningen inuti kortet senare. Tycker att stämpelmotivet säger tack fast det inte står. Med hänsyn till den fina strukturen hos kork valde jag att inte färglägga motivet. Korken passar fint till de övriga pappren som har en lite sliten vintage-look. Som pricken över i är kanterna på det röda pappret rivna istället för skurna. Blommorna är stämplade med en gratis-stämpel jag fick i ett reklamutskick en gång.






5. NetteR

Åker bara bort en kort sväng i sommar så jag har inget direkt speciellt tackort att göra så det fick bli ett som passar till i stort sett vad som helst som tack. Använde mig av en kortstomme med färdigutskurna fönster. Klistrade fast två blommoga band, skrev tack med cremefärgad penna och klistrade en blomsterstickers på 3-dkuddar och så var kortet klart. Tog inte ens fem minuter men jag är nöjd med det enkla resultatet.





***
(in english)

The weeks first challenge is to make a Thank You-card. Holidays are comming up and perhaps you need someone that water your plants, walk and feed your pet etc. Make a Thank You-card for someone that has helped you. If you don´t have holidays etc, you can just make any kind of thank you-card.

As usual your card/cards shall be made for the challenge in question, you can make more than one card/cards and you upload them in our gallery.

Inga kommentarer: