KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 13 juni 2008

V. 24 Fredag - Oturstema

*** English version at the bottom of this publication ***

Idag är det fredagen den trettonde och utmaningen är att göra kort med tema otur på något sätt. Ladda upp ditt kort i galleriet.

Teamet altster:
Denna lilla krabaten har haft mycket otur som skadat sig på flera ställen, stackarn.


2. Wih
Har inspirerats av både dr.Nina och HelenaK när jag gjort detta kort. Basen är vit cardstock som jag målat med promarkerpennor. Stämplar från Jommas lilla krypin (design: dr.Nina) och Penny Black.
Jag bestämde att jag skulle göra ett kort med kattsilhuetter så jag letade upp passande dingbats att använda. Jag hade tänkt ett svartvitt kort för att framhäva katterna men så tog jag in en färg för att jag tyckte det passade. Sedan blev det bara fler och fler färger. Jag byggde kortet omkring katterna men när skaparlusten tog över så blev andra dekorationer lika mycket i fokus.
*** In English***
Today it is friday 13 and the challenge is to make a bad luck card i any way. Publish your card in the gallery.

Inga kommentarer: