KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 16 juni 2008

v.25 Måndag - Färgutmaning Rött & Rosa

*** English version at the bottom of this publication! ***

Jag börjar veckan med att påminna om vår pågående månadsutmaning som denna månaden sponsras av Forma Hantverk. Läs mer om månadsutmaningen här.

Ny vecka innebär nya utmaningar och måndagens utmaning v.25 är att göra ett kort där färgerna Rött och Rosa är de dominerande färgerna. Precis som vanligt får du delta med mer än ett kort och ditt/dina bidrag laddar du upp i vårt galleri.

Teamets alster:

1. Nita

Det blev ett enkelt kort i rött o rosa med glitterstickers och ritade streck med rosa glitterpenna. Avslutade med att skriva Hej med vinröd stickles.



2. Sayurii

Jag har embossat puss och kram med mkt ljust rosa embossingpulver och sedan monterat ihop kortet. Som bakgrund har jag rosa punchinella.



3. Lilla Anna

Rosa och rött tycker jag är jätteläckert ihop. Här har jag verkligen öst på ordentligt med sockersöta detaljer. Över hela kortet har jag sprayat med guldglitter men det syns inte så bra.



4. Marja

Här har jag valt att göra ett enkelt kort med få detaljer för att få motivet att bli mer synligt. Blomramen är en rev-die och då har jag valt att skära ut ballongen och lägga den utanpå för att få liv i motivet. 3D lack på ballong och och cykel (syns ej på bilden.) Texten är Rub-ons.



5. Pixelit

Jättefina kort allahopa,oj vilken skaparglädje. Mitt kort blev ett 10x15 kort,med stämpeln rosen från cards of Maria. Jag letade lite bland alla citat jag fått en gång inne på pyssel,och denna funkade ju klockrent till rosen.



***
(in english)

Don´t forget about our Challenge of the Month, sponsored by Forma Hantverk. Read more about the challenge here.

New week means new challenges and todays challenge is to make a card where the colours Red & Pink are the dominated colours. As usual you may do more than one card and upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: