KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 9 juni 2008

V 24 Måndag - Sommar och semester

*** English version at the bottom of this publication ***

Nu är sommaren verkligen här och dagens utmaning är att göra somriga kort.
Tack för kattvaktningen, tack för vattnande av blommor, glad sommar och sånt.
Fri tolkning av sommar och semester helt enkelt. Ladda upp ditt bidrag i galleriet.

Teamets alster:

1. Ullis
Jag har gul cardstock som bas och har sedan använt 2 pappersremsor från DCWV's "The blossoms & Butterflies stack". Den söta grodstämpeln kommer från EZ Mount och jag har målat motivet med Pro Markers. Den rosa blomman är från Heidi Swapp och sedan har jag satt en grön Petaloo blomma ovanpå. De stora bokstäverna G och S är grungeboard som jag har målat med rosa crackle paint, resten av orden är handskrivna. Och slutligen har jag lite grön punchinella på kortet också.



2. Lilla Anna
Jag gjorde ett tackkort som kan ges till någon som vattnat blommorna eller passat katten under semester. Jag gillar det mönstrade pappret jättemycket och ville att det skulle synas så mycket som möjligt. Dekorationer och annat hade bara förstört kortet, enligt mig.



3. Wih
Är inte jordgubbar sommar så vet inte jag! Använt papper från Dream Street Papers och stämplarna kommer från Housemouse och Carolinas design. Färglagt med promarkers och mcp-teknik. Den lilla nyckelpigan i trä finns hos Octoberstamps.



4. Twister
Här kommer en liten sommarhälsning. Kortet har jag gjort väldigt enkelt men känns ändå sommrigt.





*** In English***
Now the summer really has arrived and the challange is to make a summer card.
Thanks for watering the plants or just Happy Summer. Make any card you like that has to do with summer. Publish your card in the gallery.

Inga kommentarer: