KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 20 juni 2008

v.25 Fredag - Shakerkort

*** English version at the bottom of this publications! ***

Fredagens utmaning är att göra ett shakerkort och till det har DT-medlem Pixelit skrivit en artikel som du hittar här. Precis som vanligt får du göra fler än ett bidrag och du laddar upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Pixelit

Här kommer det kort som gjordes tillsammans med artikeln.



2. Marja

Det var mitt första shakerkort någonsin! Spännande utmaning. Jag ville använda mej av papprets mönster och inte göra ett "traditionellt" kort. Därför skar jag ut en del av blommorna och lade sedan OH papper på baksidan och3D kuddar för att skapa lite distans så att glittret skulle ha möjlighet att förflytta sig lättare. Jag gjorde som en ficka och hällde brunt shimmer i för att ta upp papprets bruna färg. Annars har jag försökt att hålla färgskalan helt på detta kort. På textstämpel och bietsmössa är det 3D lack. Foamblommor från Petaloo.




Närbild



3. Nita

Shakerkort var väldigt roligt att göra när man väl kom på hur man skulle göra;-) Jag valde att sätta ett stämpelmotiv som bakgrund och sen satte jag 3d-kuddar runtom som en ram och för att gömma dessa så klippte jag till en ram i cardstock. Klippte till en plastbit och la dit guldkulorna inuti 3d-kuddramen(oj vilket ord va?;-) NU som först tar jag bort skyddspappret från 3d-kuddarna och sätter ditt plastbiten(overlay har jag använt) Jag avslutade med en massa guldstickles runtom kortet och stämpelmotivet. Det var första gången jag gjorde shakerkort men inte den sista;-)




4. Sayurii

Detta är första gången jag gör ett shakerkort, men det är garanterat inte sista! Det var pilligt, men ack så skoj det var när kortet var färdigt! Jag hällde i löst glitter i en zippåse som jag sedan tejpade fast bakom blomman jag gjort. Sedan satte jag ytterligare en cirkel med knapp ovanpå för att glittret skulle smälta in bättre i kortet. Stjälken och bladen är gjorda av bazzill som jag klätt in med en hel del floss. Grodan kommer från Octoberstamps och är färglagd med Pro Marker-pennor. 3D-lack har jag satt på grodans ögon och längst ut på fingertoppar och tår. Groda, gräs, blomma och moln sitter även på 3D-kuddar.



***
(in english)

Todays challenge is to make a shaker card - here you find a english article about how to make it. As usual you can make more than one card and you upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: