KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 18 juni 2008

v.25 Onsdag - Utmanande skiss

*** English version at the bottom of this publication! ***

Lite sent kommer här onsdagens utmaning. Det är en skiss ritad av Marja. Det är en "enkel" skiss på så sätt att du får dekorera det som du vill med band, blommor mm, MEN här vill vi se mycket stämplat!

Du behöver dock inte ha fyrkantiga bakgrunder, det kan vara runda eller utskurna det enda vi vill här är att de på ett eller annat sätt hänger ihop.

Precis som vanligt så laddar du upp ditt/dina alster i vårt galleri.

Skissen:



1. Nita

Jag gjorde ett kort där jag lät stämpelmotiven tala för sig själva. Jag färglade dessa med promarkerpennor och satte dem på 3d-kuddar för att poppa upp dem lite;-) och använde bokstavsstickers och ett par blingstenar.



2. Pixelit

Valde att ej ha med text,vet ej vem som ska få kortet ännu.



3. Sayurii

Jag har vänt och vridit på skissen, för att få den att passa mig bättre. Sedan stämplade jag och färglade fjärilarna från Easer och blåklockorna från Stämpelboden med Pro Marker-pennor. Jag satte en öljett i kanten av kortet och förde igen om rosa floss för att hålla ihop det. Runt om öljetten satte jag halvpärlor, för att det skulle likna en blomma.



***
(in english)

Today we have a sketch challenge for you, and it is a simple sketch - made by Marja - so feel free to decorate it as you like, BUT we like you to use many stamps and it has to fit together in some kind of theme.

As usual you upload you card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: