KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 12 augusti 2008

v. 33 - Bakgrund av band

*** English version at the bottom of this presentation! ***

Då många har kommit hem efter sin semester, valde min hjärna att åka iväg på en, vilket medförde att jag glömde lägga upp måndagens utmaning i bloggen. Därför kommer den idag istället.

Vår första veckoutmaning efter semestern går ut på att göra en bakgrund av band och som vanligt när det gäller våra veckoutmaningar får ni göra fler än ett bidrag och ni laddar upp era alster i vårt galleri.

Här kommer lite inspirationsalster från desingteamet:

1. Sayurii

Det var en riktig utmaning att göra en egen bakgund med hjälp av band, men jag fick en idé om att täcka en bit kartong med band, och det är så jag har gjort på det här kortet. Tack vare kartongen får kortet även 3D-känsla.





2. Nita

Tycker det var kul att göra bakgrund av band istället för mönstrat papper;-) Använde flera olika men höll mig till färgerna orange, grönt och vitt och målade även stämpelmotivet i orange och grönt. Stickles i blommornas mitt, även här orange och grönt;-)




3. Marja

Jag har verkligen tänkt mycke på denna utmaning, det har varit svårt! Tillslut blev det ett litet kort 4x4 inches och i jultema. Jag valde att bara använda mig av enbart Bazill till kortet och satte organza band ganska tätt, sedan knöt jag knutar lite sporadiskt för att dra ihop banden och skapa lite liv i bakgrunden. På varje knut placerade jag en grön halvpärla i pärlemor. Sedan en textstämpel som jag embossade i skogsgrönt glitter. Detta för att ta upp färgen i det gröna pappret bakom band-bakgrunden.



4. Pixelit

Jag har använt band på hela kortets baksida och det som är längst ner är inte spets,utan det är sånt där man satte förr i tiden inne i köksskåpen,det är kanonbra att använda till kort tycker jag.




***
(in english)

he challenge this time is to make a background made of ribbons. As usual when it comes to our weekly´challenges you can do more than one card and you upload your work in our gallery.

Inga kommentarer: