KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 13 augusti 2008

v.33 Onsdag - Färgutmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Onsdagens utmaning är en färgutmaning där vi vill se färgerna

Blå, Gul och Grön

vara i fokus. Precis som vanligt när det gäller våra veckoutmaningar får du göra fler än ett bidrag och du laddar upp dina alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Nita

Jag gjorde ett kort i ganska "pastelliga" nyanser av de valda färgerna, blå, grön och gul. Hittade ett mönsterpapper som jag duttade med blå stämpeldyna på. Stansade ut blå blomkrukor med min qk-tång och även blomman är qk(gul med grön stjälk) Ritade lite skuggor på blommorna och ritade cirklar som ram runt hela kortet med blå glitterpenna.



2. Pixelit

Valde att köra ett ganska enkelt kort men försökte mig på lite skuggor iallafall på stämpeln. Filtbandet är ju mer turkosblå än blå,men jag tyckte det passade bra ihop.Stickles på drakens vingar och färglagd med promarkers. Stämpel från CofM och paljettblommor från Sykompaniet [Månadens företag] (de är jag kär i).




3. Sayurii

Stjälken är gjord med hjälp av öljetter och själva blomman är en quickutz-die. Mönstret runt om och texten är embossande med genomskinligt embossingpulver.



4. Marja

Jag har valt att göra ett enkelt kort i storleken 4x8 inches. Inga stämplar eller mönstrade papper. Ljusgul kortbas i Bazill och Retroblommor utstansade i tre olika blå nyanser av Bazill Bling. På de stora blommorna har jag satt en halv regndroppepärla. Grönt band. Texten i chipboard blev dock svart.



***
(in english)

Todays challenge is a colour challenge and we would like to se the colours

Blue, Yellow and Green

to be in focus. As usual you are allowed to do more than one card in our weekly challenges and you upload your work in our gallery.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag laddat upp mitt bidrag till veckoutmaningen i galleriet...