KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 30 augusti 2008

Sista chansen - månadsutmaningen!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning, sponsrad av Apidae/Sykompaniet?
Nu är vi inne på upploppet - sista chansen att ladda upp ditt kort är söndag 31/8 kl 23.59!


Här kommer lite sista-minuten-inspiration från designteamet:

1. Nita

Jag duttade bakgrunden med fluid chalk och färglade stämpelmotivet (flickan och staketet) med promarkerpennor. Klippte ut hjärtat på fri hand och gjorde 4 hål i det, chalkade kanterna på både hjärtat och kortet. Trädde i ett band i hjärtat och knöt en rosett. Skrev "GRATTIS" med brun memory marker penna och ritade hjärtan. Satte på hjärtat på kortet med gluedots och staketet limmade jag dit och satte flickan med 3d-kuddar på staketet.



2. Babbalalla

Babbalalla var en av de som fick ett materialpaket från Apidae/Sykompaniet och hon har verkligen varit produktiv! Hon bidrar med inte mindre än tre inspirationskort till den här påminnelsen!

Fick inspiration av det blommiga pappret och därför blev det ett ”blomkort”. Har klippt ut det blommor och blomblad på fri hand och chalkat kanterna på den rosa blomman och ”vikt upp” bladen något. Har stämplat många (för många?!) Grattis med hjälp av en vattenstämpeldyna. I mitten av blomman finns en paljettblomma samt glitterlim!



Det fanns med ett härligt musikblad i paketet, det var svårt att klippa sönder det, men till slut så gjorde jag det… Valde att inte stämpla/skriva något grattis, utan tänkte att noterna skulle få tala för sg själva… Det är väl inte direkt ”Ja må du leva” som spelas men… Ett härligt silverband finns överst på kortet och på det har jag fäst några blommor samt blå blingisar.



Tycker om att leka med enkelheten i ett kort, kan man med små detaljer/medel göra ett grattiskort? Ja – det tror jag… Här har jag använt mig endast av ett blått band, och några av de paljetter och blingisar som var med i paketet. Samt stämplat ”Grattis” med en snarliknande färg som bandet var i. När jag gjort klart detta kort insåg jag att det kanske är ett ”Grattis på dopdagen kort!?” Eller vad tycker du? Det är nog den blå rosetten på kortet som gav mig den känslan…



Kom ihåg att ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast på söndag kväll och var med och tävla om fina priser!

***(in english)***

We would like to remind you about the monthly challenge this month, sponsored by Apidae/Sykompaniet. Upload your card in our
gallery and keep your fingers crossed that you are one of the lucky winners!





Inga kommentarer: