KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 1 september 2008

V.36 skapa fritt efter ordet SVAMP!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Måndagens utmaning är att skapa fritt efter ordet SVAMP.
Hur inspireras DU? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri och skriv gärna några rader om hur du inspirerats!



1. Twister

Här kommer min tolkning av "svamp". jag klippte ut en flugsvamp ur ett vitprickigt papper och ett vitt papper. en lliten bandrosett som strumpa på svampen och en hänglastämpel som jag målat som flugsvampar . använde för första gången "punchinella" eller vad det nu heter blush . det är mycket distanser som inte visas helt korrekt på bilden... blir lite suddigt när man scannar...

svamp1.jpg



2. Wih

svampstämplar från DoodleFactory och blommor från Prima. Texten om svampar har jag hämtat från wikipedia.se och skrivit ut från datorn, sedan har jag knycklat ihop papperet och därefter dragit/duttat EZ walnut ink Tintz över.








3. AnnaJuli

Har fastnat för glitter just nu även om kortet inte gör dig rättvisa här så glimmar det massor! Glittret jag använt är faktiskt från BR, man köper paket med 6 färger eller något i den stilen för en ganska billig peng och de funkar minst lika bra som Stickles! På blommorna är det dock just Stickles jag använt men kanterna av kortet och i korgen och på vingarna på Magnolia-Tildan är det BR glitter. Svamstämpeln är från Arkivet här i Göteborg och båda motiven är distressade. Blommorna är ett hop-plock; Prima blommor och en annan sort som jag inte vet vad den heter och brads från Inkido. Tagen har jag fått på en mässa och dekorationen ovanpå är ett hop-plock den också ;)

v36 svamp 2.jpg

v36 svamp.jpg

4.fru solli

först en bild på den enkla odekorerade framsidan. endast prydd av ett band.

sedan en bild på insidan. det var roligt att göra tvärt om, att lägga focus på dekorationerna inuti kortet istället för hur jag brukar göra. en liten omväxling helt enkelt!IMG_4894mindre.jpgIMG_4899mindre.jpg


**(in english)**

Today the challenge is to be inspired by the word mushroom. There is many ways to be inspired! Upload your card in our gallery and tell us more about how YOU get inspired!

Inga kommentarer: