KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 16 augusti 2008

Apidae - Sykompaniet

*** English version at the bottom of this publication! ***

En liten påminnelse om vår månadsutmaning som under augusti månad sponsras av Apidae - Sykompaniet.

Läs mer om själva utmaningen här.
Kom ihåg att du bara kan delta med ett kort i våra månadsutmaningar och att du laddar upp ditt kort i vårt galleri.

Här kommer lite inspirationsalster från två av våra designteam medlemmar:

Babbalalla

Tyvärr stämmer färgerna inte riktigt så bra med verkligheten, det var lite mörkt när jag fotade dessa (syns bla i blingstenen på muffinsen) men men… Valde här att göra ett enkelt kort med lite spetsband som ramar in kortet på långsidorna. Det gröna ”nätet” (Vad heter det egentligen?? Byt gärna ut till dess riktiga namn…) Har färglagt muffinsen med ProMarkers, samt använt mig av paljettblomma och blingblingsten i mitten. Stämpelmotiv och text är från HeroArts ”Cupcake”.



Fick ju flera olika band i paketet, och fick då en tanke om att försöka ha med flera på ett kort och att dessa skulle vara själva ”utsmyckningen”… Jag har här använt mig av ett blingcardstock och på detta fäst fast band och spets i olika riktningar. Den vita cardstocken sitter fast med 3D kuddar på kortstommen. Hipp Hipp Hurra är stämplat med två olika rosa nyanser.



Ullis

Jag älskar musik, vilken är en av mina stora hobbies. När jag såg det fina notpappret ville jag försöka göra ett elegant kort. Det fina guldbandet och pappret som jag stansat ut grattis ur gav mig känslan av elegans. Jag stämplade en swirl och embossade med guldembossing pulver. Klockan embossade jag med svart pulver. De söta blommorna och pärlorna fick bli lite söta detaljer.



***
(in english)

A little reminder of our Challenge of the Month, this month sponsored by Apidae - Sykompaniet.

Read more about the challenge here.

Inga kommentarer: