KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 26 september 2008

V 39 Fredag - kort med förvaringsficka

*** English version at the bottom of this publication! ***

Den här fredagens utmaning handlar om att göra ett kort med förvaringsficka. Det finns många olika varianter, en av dem kan du läsa om här. Teamet har gjort lite olika fick-kort, hoppas det kan vara till inspiration!

1. Kada

Mitt kort ska innehålla pengar... Valde att sätta fickan på framsidans insida så jag monterade fickan innan jag satte fast pappret på framsidan. Satte fast fickan med pyttesmå brads.

Då det är en man som ska få kortet har jag dekorerat sparsamt, använde istället stickersbokstäver med löv. De passar mottagaren som är en naturmännsiska. Jag fyllde i konturerna på stickersen lite extra med en tunn svart penna. Lövet i nedre höger hörn är en gnuggis, även den fick extra kraftig kontur med pennan.

Så här ser kortet ut färdigt:



Fickan som sitter på insidan av framsidan av kortet.



Framsidan av kortet innan det mönstrade pappret med blomma och motiv satts fast. Det mönstrade pappret döljer sedan bradsbenen.


2. Fialisan

Jag blev så otroligt inspirerad av detta, jag såg CD-skivan i kortet på Karins bild och såg då möjligheten att snyggt organisera mina bilder. Så jag har gjort 4 kort i samma stil med en ficka för förvaring av bränd DVD med bilder från åren 2004, 2005, 2006 och 2007. Och givetvis ska det bli en fortsättning smile
Jag har gjort kortet i 15x15 cm med en ficka inuti 11x14, chalkat runt kanterna och fäst med öljetter, tanken var från början att sätta band genom hålen men jag gillade det "naturellt" så det blev så. Skurit ett runt hål på framsidan med min coluzzle, fäst en (av mina 100 smile ) diaramar med glue dots inuti och stansat ut årtalet med QK "Uptown girl". Lite blommor som dekoration och stämplat swirls.
Projekt 2 blir att göra en liten låda att ha kortet i smile

Kortet stängt:



Kortet öppet så man ser DVD'n.



Korten med DVDer från 2004 till 2007.



3. Astra

Kortet är 15 x 11,5 cm ihopavikt och sparsamt dekorerat. Har använt två hÄnglarstämplar till ett motiv och texten är QKs Studio Classic, dom fina papperna är från Maja Design. Insidan är sparsamt "stylad" den med och i den vita/beiga rutan kan man skriva en liten hälsning. Funderade på att skriva grattis på själva fickan men eftersom jag "trixat" dit ett magnetlås så går det inte för magneten håller inte både för mönstratpapper och Bazzill...det blev förtjockt. smile

Framsidan:



Från sidan, där man ser förvaringsfickan.



Insidan på kortet, med förvarinsfickan i nederkanten. På det här viset blir fickan rymligare, vilket behövdes i det här fallet.



4. Babbalalla

Jag valde att göra ett kort i storleken 10*10 av röd cardstock. Gjorde en enkel variant med endast ett mönstrat papper samt färglade en muffins med hjälp av ProMarkers. En röd knapp fick illustrera ett bär!

På vänster insida klippte jag på fri hand och tejpade i nederkanten, för att sedan vika ihop en sedel att ha i kortfickan. Ett litet smidigt kort att göra och ge bort tillsammans med en blomma kanske, eller varför inte lite hembakade muffinsar?





Har du gjort någon form av fickkort? Visa oss genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri.


*** English version at the bottom of this publication! ***

Today the callenge is to make a card with a pocket of some kind. Upload your card in our gallery!

Inga kommentarer: