KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 29 september 2008

v.40 skapa fritt om ordet "sorg"!

Måndagens utmaning är att skapa fritt efter ordet "sorg"! Glöm inte att ladda upp ditt bidrag i galleriet!

*** English version at the bottom of this publication! ***

1. AnnaJulie

Det fick bli ett svartvitt kort idag. Sorg brukar ju förknippas med svart så jag körde på det. (Det är ganska svårt att spåna på ett sorge-kort måste jag medge). Använde mig bara av mönstrat, svart och vitt papper, inga stämplar. Kanterna är dragna med svart stämpeldyna och ett av bakgrundspapprena gjordes också mha stämpeldynan. Inne i kortet är det en ficka med en tag. Där är det tänkt att vara en fin text, och tvärs över kortet skall det skrivas vem det är för (men dessa är lämnade tomma för som tur är finns det ingen som behöver kortet än )





2.Wih

Ordet "sorg" var en riktig utmaning att jobba utifrån eftersom jag själv bär på en stor sorg i livet, saknaden efter min bortgångna syster. Använde en stämpel från Penny Black och en dov färgskala i vitt-grått-svart. Dikten är skriven av Harry Martinsson och eftersom texten inte syns så bra lägger jag in den här: Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål. Tappa inte bort denna riktning. Låt inte sorgen glömma sitt ärende. Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.




3.pingvinmamman

Tycker det är bra att ni vågar ta er an det svåraste man kan göra i kortväg och känner att jag gärna vill bidra med ett kort. När det gällerkondoleanser tycker jag de ska vara lågmälda och detta är min tolkning. På ett hamrat papper skrev jag helt enkelt út en av de vackraste dikter jag vet i sammanhanget, Dan Anderssons Omkring tiggarn från Loussa, och fäste på en cardstock som är som en gråmulen himmel. Bandet är fäst med invisidots. Jag har använt en diecut för QK Revolution och sen självhäftande pärlblommor från Art Collection. Jag ville hålla kortet väldigt rent och minimalistiskt och valde därför att sätta kondoleans-texten inuti kortet istället.





4. Twister


Ordet sorg var ett svårt ord tycker jag. Tänkte länge på vad jag skulle göra. Tillslut blev det det här "ordspråket"som jag själv försöker leva efter lite grand.. Det blev ett väldigt enkelt och nästan helt utan dekoration vilket är rätt ovanligt för mig! Kortet är tänkt att ge till någon som kanske behöver en kram!


***
(in english)

Today the callenge is to be inspired by the word "sorrow" , "grief" or "sadness". Upload your card in our gallery!

Inga kommentarer: