KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 25 september 2008

Månadsutmaningen i september

*** English version at the bottom of this publication! ***

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning sponsrad av Tingtura Design??? Läs mer HÄR!

Och här kommer lite mer inspiration från vårt designteam!

1. Pingvinmamman

Här har jag valt att använda flera stämplar på en och samma gång, allihop från Tingturas Majaroni #1. Har valt att tolka skissen med ett smalt band i mitten av ett stort och sen lagt till lite text och ett hjärta i övre högra hörnet för balansens skull. Istället för pappersram har jag valt en av mina favorittekniker just nu, riktigt bred chalk.



2. AnnaJulie

Här kommer min tolkning av skissen. Eftersom min pappersmapp är borta så, så var det lite en dubbel utmaning att använda mig av"spill" som hamnat längst ner i pyssellådan. Därför blev bakgrunden en plastficka, och kortet ganska abstrakt och enkelt. Inte riktigt min vanliga stil men det är bra att få göra något annat ibland. Motivet har jag målat själv och färglagt med distress. Text struntade jag i , så det får jag lägga till när kortet skall användas.





Visst är det en härlig skiss att inspireras av? Ladda upp ditt kort mappen för månadsutmaningen i vårt galleri. Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är tisdagen den 30/9.

***(in english)***

You do remember our monthly challenge, sponsored by Tingtura Design??? Read more about it HERE! Please let us see what you do from the sketch - upload your card in our gallery! As usual you can only enter with one card and the card can not be submitted for any other contest. Last day to upload your card will be Tuesday 30th of september.

Inga kommentarer: