KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 24 september 2008

V 39 Onsdag - dopkort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Onsdagens utmaning handlar om dopkort eller kort till namngivning.

1. DesignAnnique

Dopkort till killar är svårare än till tjejer tycker jag, man kan inte ta till standardlösningen med blommor, bling och gullinuttiga saker. hÄnglakillen är färglagd med ProMarkerpennor och pappret är så där lagom gulligt - även bebiskillar är ju små, söta och gulliga! Lite pappersspets funkade också, och en transparent stjärnknapp med lite floss fick ersätta blommorna.



2. Kada

Jag har färglagt motivet från hÄnglar med akvarellpennor+ Dove Blender, monterat det på pop-up dots så motivet sitter lite framför ramen, men inte så högt som på 3D-kuddar. Texten är rubons som jag satt 3D-lack på för extra effekt. Även stjärnan som pojken håller i har fått 3D-lack. Valde lite dova färger som passar på hösten.



3. Astra

Jag har gjort ett enkelt dopkort med hÄnglars söta nalle, ljuset har jag klippt ut själv samt lågan och veken. Texten har jag skrivit ut från datorn.



4. Babbalalla

Jag har inga dop på gång vad jag vet, så jag valde att göra ett gosskort och ett flickkort, med tema baby. Tanken är att när/om kortet ska ges bort, så kan namnet på bebisen skrivas på den nedre delen av kortet... Så dessa kort är kanske bara är ett "förstadium", vem vet?





Har du gjort något dop- eller namngivningskort? Visa oss genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri!

*** English version ***
Today the challenge is to make a card for Christening or a name ceremony. Upload your card in our gallery!

Inga kommentarer: