KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 3 september 2008

v.36 färgutmaning! orange-grönt-brunt-rött-gult

*** English version at the bottom of this publication! ***




Onsdagen utmaning är att skapa fritt efter färgerna orange-grönt-rött-brunt-gult (alla färgerna måste finnas med) det är tillåtet att lägga till stämplar! (oavsett färg man målat med!) Låt dig inspireras av DT teamets alster! Ladda upp ditt bidrag i galleriet!


1. Wih

Precis mina färger, så utmaningen passade mig bra! Stämplar från Penny Black och Inkywings. Grodan är färglagd med promarkers och mcp-teknik, journalingbiljetterna är färglagda med EZTintz. Mönsterpapper från Sassafrass Lass - Pocket Full of Roses Lil Brudder. Blommor från Prima.




2.AnnaJulie

Här är mitt bidrag till onsdagens färgutmaning, ett litet höstkort. Tjejen (grönt) och fåglarna är Magnoliastämplar. Textstämpeln är från Forma. Blomman (rött) och löven (grönt och brunt) är från Prima och heter Renaissance Silk. Bakgrundspapprena går i rött, gult och orange även om det inte syns så bra på kortet.








3.FruSolli

provade på att göra ett watherfall kort. de svåraste visade det sig vara att ta kort med kamera på framsidan eftersom draken var helt blank av 3d lack.








4. Twister

jag har gjort ett födelsedags kort till min lillebror i höstens färger! lekt lite med min cuttelbug och QK diez blev en cool katt stämpel också.





***(in english)***

Wendsdays challenge is to create a card with the colours orange-green-red-brown-yellow (you need to have all the colours on you´r card) you can add stamps! Get inspired by the DT team! and uppload in our galleri! (sorry if my spelling is bad/twister)

Inga kommentarer: