KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 5 september 2008

v.36 - Utan mösterpapper

*** English version at the bottom of this publication! ***

Veckans sista veckoutmaning går ut på att att göra ett kort utan mönstratpapper, det är dock okej att göra egna mönsterpapper. Men vi vill inte se några färdiga mönsterpapper.
Som vanligt får ni göra fler än ett bidrag och era bidrag laddar ni upp i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Wih

Rolig utmaning! Jag tycker ju om att använda många olika stämplar så nu har jag gått loss ordentligt. Flicka från Sarah Kay. Tackstämpel från Forma Hantverk. Trollslända och fjäril från Gél-a-tins Big&Wild, bin från Inkywings. Ramstämpeln kommer från Prima, så också blommorna. Huvudmotivet är färglagt med promarkers i warm gray-nyanser och därefter skuggade med mcp-teknik. Har använt lite bronsfärgad stickles på flickans hatt.



2. Twister

Årets första julkort blev det! Har använt mig av cardstock som jag har torrembossat med min "cuttelbug" och sen några granar från QK och lite band och hjärte brads.Riktigt roligt att skapa utan mönsterpapper.



3. AnnaJulie

Här kommer mitt fredagskort. Basen är enfärgade pappret och blommorna på pappret både på framsidan och inne i kortet har jag gjort själv. Blommorna är målade med svart tuschpenna och ifyllda med distress. Sedan är det lite glitter på också, såklart! Stämpeln är från Hänglar och Stänglar och även hon har fått lite blommor i sin grönsakslåda. Målad med distresser.







4. fruSolli

jag tog tillfället i akt att damma av en gammal stans die som jag inte använt knappt alls. det var riktigt kul att skapautan mönsterpapper, både befriande och svårt! insåg inte för ens kortet var klart att chipboard tagen och chipboard biten i blomman är mönstrad. ooops!



***
(in english)

This weeks last challenge is to make a card without any patterned backgroundpaper, it is however okay to make your own backgroundpaper, no other patterned paper is allowed.
As usual it is okay to make more than one card to our weekly challenges and you upload your work in our gallery.

Inga kommentarer: