KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 16 oktober 2008

Du minns väl vår månadsutmaning?

*** English version at the bottom of this publication! ***

Visst minns du vår månadsutmaning sponsrad av Änglafröjd? Gör ett kort på tema änglar - läs mer om det här!

Vårt eminenta DT-team har skapat ytterligare några kort som inspiration. Här kommer de:

1. Nita

Mitt nästa kort är gjort med det härliga "frostiga" pappret som jag klippte snett itu och skrev texten med metallicpennan mellan papprena. Inkade chipboarden med chestnut roan och satte mitt på kortet och satte en ängel på chipboarden. Doodlade runt kortkanten med metallicpennan.



2. Wih

Papper och dekorationer ifrån Prima, motivstämpel från Crafty Secrets och textstämpel från Inkido. Använde guldfärgad stickles som en ram runt stämpelmotivet för att framhäva det ytterligare.




3. Pingvinmamman

Ett romantiskt bröllopskort i crème-toner. Chipboarden är målad med crèmefärgad akrylfärg, bandet är tillklippt efter kortets framsida och sen körd genom min Xyron. En bit av notpappret, rivet för en gammaldags look, Ängeln mitt i notraden som ligger parallellt med min handskrivna text. Lagt till lite text själv. Med gelrollern gjorde jag falsk söm längs kanterna av notpappret, målade ett litet hjärta och gjorde en dekorativ pricklinje vid de motsatta hörnen.



Skynda dig nu och skapa ett kort på änglatema och var med och tävla om ett fint pris! Ladda upp ditt alster i vårt galleri. Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är torsdagen 30/10.

***(in english)***

You do remember this months challenge -
a theme challenge from Änglafröjd - don't you? The theme is angels, in any way you like. Upload your card in our gallery! As usual you can only enter with one card and the card can not be submitted for any other contest. Last day to upload your card will be Thursday 30th of October.

Inga kommentarer: