KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 17 oktober 2008

v.42 motiv/bilder från datorn

fredagens utmaning den här veckan är att skapa ett kort av en bild/motiv som du skrivit ut från datorn. vi vill gärna se dina skapelser i vårt Galleri

*** English version at the bottom of this publication! ***


här är några alster från DT


1. Pannika

Döskallen är egentligen en clipart. Jag har använt mig av Flower Soft. Det är som ett litet ludd kan man säga, och påminner lite om mossa när det är fastklistrat och det finns i många färger. Jag duttade lite lite mörkbrun chalk på "luddet" när det torkat, och sedan smetade jag lite glitterlim på det med fingret. Kanterna har jag rufflat till lite och chalkat. Tagen är en metalltag som jag skrev på med en CD-marker pen, för att det skulle fästa ordentligt på metallen. Blomman är fastsatt med en brad.



2. Pingvinmamman


Har skrivit ut min egen figur "pingis" (uttalas med g och inte ng-ljud) Och använt mig av kontrasterande mönsterpapper som en skugga. Ett kort att bli glad av. Pingis är fäst med 3D-kuddar och färglagd med akvarellpennor.



*** English version ! ***


This friday the challenge is to create a card from a pictur/motiv printed from your computer. We like to see your creation in the Galleri

Inga kommentarer: