KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 15 oktober 2008

v.42 clearcard

*** English version at the bottom of this publication! ***

Dagens utmaning är att göra ett clearcard. För beskrivning kolla in Pannikas artikel här. Låt oss få se era skapelser i vårt Galleri

DT kort att inspireras av!


1. Pannika

Kortet har jag gjort av en transparent framsida för bindningsmaskiner. Storleken är A4 som jag vek på mitten. På framsidan har jag stämplat blommor i olika storlekar och former lite här och där. På baksidan av kortet sitter en bit brun cardstock, och på insidan, över det bruna kortet har jag tejpat fast ett mönstrat vikt papper. På insidan av framsidan sitter ännu en bit brun cardstock, och på framsidan, över cardstocken har jag satt dit en blomma. Mitt i blomman är en brad som jag knipsat av benen på. Texten är en rubon, och fasttejpad på framsidan, över den bruna cardstocken.



2. Pingvinmamman

Har stämplat snirklar med hjälp av clearstamps. Jag följde upp med småblommigt mönsterpapper och en primablomma som fick en pistill av en brad. Jag lät två snirklar omfamna blomman. Tyckte det var relativt svårt att får stämplarna bra på det blanka underlaget dock så man får ha tålamod. Eftersom torktiden är längre så går det bra att torka av och börja om vilket jag begagnade mig fritt av.



*** English version ! ***

Todays challange is to make a clearcard. For description follow this link http://www.youtube.com/watch?v=vGM8zS0Ittc . Let us see your craft in the Galleri

Inga kommentarer: