KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 21 oktober 2008

Påminnelse - månadens utmaning!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Du minns väl vår månadsutmaning, sponsrad av Änglafröjd? Läs mer HÄR!

Och här kommer lite mer änglalik inspiration från vårt DT!

1. Pixelit

Detta kort är ganska litet,10x10,för att framhäva stämpeln med änglar på.Den är ifrån Cards of Maria och jag glitttrade järnet på alla hjärtan med stickles.Punchinella(ny favvo hos mig) ,knapp från sonens jeans som gått sönder,pärlfloss under knappen,prickigt band (också från cofm),text med dymon och mpönstrat papper fixade jag till med en fiskars kantstans.Chalkat med frost white från colorbox.



2. Pannika

Kortet är till min dotter som fyller år i oktober. Stämpelmotivet har jag målat med distresser och sedan lackat med decupagelim med glitter i. Jag rullade i hop en bit notpapper och chalkade och knöt rosett runt om. Kanterna på papprena har jag skrapat med en kantrivare och sedan chalkat. Och i en brad har jag häng en liten ängelberlock i lite floss. En stor blomma i lager på lager satte jag dit också.



3. Nita

Fick ett jättehärligt ängel-band i mitt paket som jag gjorde scallop-kanter på och satte mitt på kortet, inkade hjärtat, med fluid chalk chestnut roan,som blev "över" från det ena kortet och satte mitt på bandet. Doodlade med metallicpennan runtom kortet. Jättehärligt och inspirerande paket och jag hade jättekul medan jag skapade;-)



Nu vill vi se DITT kort i vårt galleri! Kom ihåg - ett kort per deltagare, och det finns fin vinst i potten!

*** English version! ***

We'd like to remind you of our mothly challenge, sponsored by
Änglafröjd. Upload your card in the gallery, but remember - just one card per person!

Inga kommentarer: