KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 14 oktober 2008

v.42 Färgutmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Pga tekniska problem kommer här måndagens utmaning. Väldigt sent men förhoppningsvis inspirerande ändå :)


Det är en färgutmaning och färgerna som ni ska skapa med är Svart och Orange. Era bidrag laddar ni upp i galleriet.

Teamets alster:


1. Pannika

Svart och orange tycker jag är härliga färger ihop. Det blir så mustigt. Jag har använt mig av en Sarah Kay stämpel som jag målade i orange med distresser. Jag har satt dit tre blommor med brads och knöt fast lite orange floss som jag snurrade lite runt en penna och sedan bara lät hänga där lite ovårdat. Tagen är QK som jag satte fast med distanskuddar.




2. Pingvinmamman

Har gjort ett relativt enkelt kort som i stort sett gjorde sig själv. Kortet ska vid användning personifieras och är därför lite tomt i mitten just nu. Passar ju lika bra som grattis-kort som exempelvis kram-kort. Ett svart band och blommor i svart och orange och kantat med svart chalk.
***
(In english)
Mondays challenge is very late, sorry about that, but we have had som technical problems.
The challenge is a colour challenge and the colours that we like to see is Black and Orange. Your work uploads in our gallery.

Inga kommentarer: