KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 1 november 2008

Månadens företag november: Scrapparazzi

*** English version at the bottom of this publication! ***

Vi har glädjen att åter hälsa Scrapparazzi välkomna som sponsorer av Kort i Fokus månadsutmaning! Scrapparazzi har en webbutik där du kan hitta det mesta till ditt skapande., såväl enstaka produkter som månadspaket av olika slag.

Månadens tema är "egengjord dekoration" och det är upp till dig hur Du tolkar det. Som inspiration får du här några alster från kort i Fokus eget designteam:

1. Twister

Jag har använt mig av en vanlig "ståltråd som är lättböjlig", formade den till en blomma. Runt stjälken på blomman har jag använt mig av en "oanvänd" dusch-"svamp" som jag klippt sönder och ett band. Det blev ett enkelt kort där blomman får vara huvuddekorationen. Text på ett chipboard hjärta och en extra blomma med bradshjärta. Papper från pinkpaislee. vintage moon collection



2. DesignAnnique

Jag har gjort en blomma av två papperscirklar som jag rev ut i mönstrat papper. I mitten satte jag en utstansad grunka (ser nästan ut som en snöstjärna) och en blingbrad. Jag utnyttjade bandet som sitter över dekorationsdelen av bakgrunden. Den har jag gjort själv med en bit torrembossad cardstock som jag färglagt med kladdkritor (oljepastellkritor) i två olika färger.



3. Nita

Jag klippte 3 band av rutigt julband och flätade dessa till en enda lång fläta. Band ihop flätan med julrött sidenband och knöt en rosett. Voilá så har jag fått till en julkrans ;-). Texten är utstansad i röd dekorgummi.



Nu vill vi gärna se just dina egna dekorationer! Vad hittar du på för något? Ladda upp ditt kort mappen för månadsutmaningen i vårt galleri. Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är söndagen 30/11.

Förra månadens utmaning är nu stängd, och röstningen är igång. Vinnaren kommer utannonseras inom kort!

***(in english)***

Today we give you this months challenge - to make a card with a decoration you've made on your own. The challenge is sponsored by
Scrapparazzi, a Swedish webshop with a lot of nice things.

Please let us see what decorations of your own you do - upload your card in our
gallery! As usual you can only enter with one card and the card can not be submitted for any other contest. Last day to upload your card will be Sunday 30th of November.

The winner of the challenge in October will be announced in a few days.

Inga kommentarer: