KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 17 november 2008

Måndag v 47 - blommor

*** English version at the bottom of this publication! ***

Dagens utmaning från oss här på Kort i Fokus är att göra ett kort med blommor på!

Som inspiration kommer här lite alster från teamet:

1. Fialisan
Här kommer mitt blomkort, fullt av solrosor. Grattis är utstansat med Bosskut´s "Flora Dora". Färglagt med distresser.



2. DesignAnnique

Jag gjorde ett snabbt grattis-kort med några av de där stora blommorna jag har liggande i en låda. Lager på lager och med en stor brad i mitten, sen behövs inte så mycket mer!



3. Babbalalla

Här valde jag att göra ett enkelt kort med röd kortbas, lade ziczac bandet som om det vore ett omslagssnöre på ett paket och blomman blev den enda dekorationen i blickfånget. I blommans mitt samt som lite "snöre" har jag använt mig av ståltråd och lite röda pärlor.



Jag har också använt ljusmanschettblommor på några av mina kort. Dessa ljusmanchetter satt ihop till en cirkel mha ståltråd som jag klippte upp - så den gröna pappersstjälken är från orginal. Tycker att blommorna har lite "bollfrans" över sig! smile Stämpeln är från Inkido och jag har stämplat med två olika nyanser av blått.. (Grattis är i lite mörkare blått)



Här är ett annat ljusmanchettkort i formatet 10x15 cm. Kortbasen är brun cardstock och "stjälken" har jag gjort mha 3D-lack och guldpenna. När 3D-lacket hade torkat till "målade" jag den med guldpenna. Blommorna plockades bort från manchetten, och jag gjorde hål i cardstocken och satte blommorna i hålen så att de inte skulle stå ut så mycket från kortet... Stämplade sen ett litet "Tack" även det i guld, förstås! ;)



4. Pippin

Gillar verkligen blommor, så det var ett bra tema! Gör sällan svart-vita kort men hade detta pappret som jag skrivit ut från nätet, och som jag tyckte var fint. Satte sedan på lite pappersblommor (de svarta har jag gjort själv, de vita från Creativ Company). Brads från Panduro. Glittrade till det lite med 3D-liner och små svarta blingstenar och halvpärlor från Dollar Store och för att få lite färg: Grattisstämpel (October Stamps) med rött embossingpulver och satt på 3D-kuddar.



5. Pingvinmamman

Tyckte detta var ett jättekul tema!! Jag har använt två blom-mönstrade paper som överlappar varandra (bakom alltihop skymtar en vågig bård) samt ett kontrasterande enfärgat. Blommorna är stansade retro-blomman whale of punch, målade dit några streck i varje blomblad för att ge liv och satte i öljetterna innan jag fäste på pappret för att få en 3D-effekt. Har rivit lila mulberry helt på frihand som bas till texten. Och så en fjäril gjord av en prima-blomma som pricken ´över "i". ett kort att ge bort i alla sammanhang tillsammans med en blomma. Och frikostigt med chalk så klart.



Nu vill vi gärna se DITT kort! Som vanligt med våra veckoutmaningar får du ladda upp hur många kort du vill i vårt galleri.

*** English version! ***
The challenge of today is to make a card with flowers. Any kind of flowers is OK! Upload your card in our
gallery.

Inga kommentarer: