KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 12 november 2008

Onsdag v.46 - Skiss

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det dax för onsdagens utmaning som idag är en skiss ritad av Pannika/Annika
Ni får vrida och vända på den bara man kan se att det är denna skiss ni har utgått ifrån.




Skissen:



Inspiration från dt-gänget


1. NetteR

Tog fasta på fotohörnen samt bandet sedan vred jag lite på skissen. Stämpeln är från Hänglar och stÄnglar


2. Wildärtan

Jag gillade skissen, en utmärkt skiss för att göra kort! Jag har gjort ett ganska blått julkort där jag använt mig av skissen i det mesta, men snurrat den lite. Whiff of joy-stämpel där det är perfect pearls ungefär överallt samt vit stickles på vingarna. Jag har stämplat swirls på sidan av stämpelmotivet. Band från panduro (från förra året), blomma med tillhörande blad från ljusmanschett och det vita mönstrade papperet är från Basic grey, det blå vet jag tyvärr ej. Har använt lite vit stjärnpunchinella i stället för ett av papperen på ursprungsskissen.




3. Pannika

Jag vände ett kvarts varv på skissen och försökte i övrigt att följa den så mycket jag kunde. I stället för brads i fotohållarna så använde jag halvpärlor. Motivet är målat med distresser, och jag ritade dit en glad mun för jag tycker om glada kort.



4. Pingvinmamman
Jag vände på skissen och följde ganska nära, dock inte fullt ut. Stämpelmotivet är från Panduros julserie med omonterade stämplar, färglagt med akvarellpennor och zigpennor. Detaljer förstärkta med silver 3D-liner. Klippte ut motivet och fäste på ljust gulgrönt papper. Lite vellum med stjärnor anas i övre vänstra hörnet. En liten fin brad nertill, fotoankaren färste jag på grnet liksom god jul-skylten. Den vågiga kanten är gjord med hjälp av chalk som duttats över två vågbårder som jag hållit som maskeringar.



*** English version ***
Get inspired by this sketch made by Pannika/Annika. You can twist and turn the sketch at your liking, as long as one can see it is this sketch that inspired you. You can upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: