KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 20 november 2008

Påminnelse om månadens utmaning!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Vi vill passa på att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Scrapparazzi! Temat är egengjorda dekorationer, och teamet har gnuggat sina geniknölar. Läs med om utmaningen här!

Som inspiration har teamet gjort några härliga kort att inspireras av!

1. NetteR

Har använt presentsnöre som jag fransat och krullat och satt fast med en brad genom en blomma för att följa upp stämpelns tema.
Har även 3-d lack på stämpelns snören för att det ska ge mer liv men det syns tyvärr inte på bilden.



2. Pannika

Som egen deko här har jag gjort en tag. På den satte jag en stämplad fågel, som jag målat med distresser och sedan lackat med decoupagelim. Hela motivet limmade jag sedan på flera pappersbitar från en gammal psalmbok och ruffade och chalkade kanterna. Sedan satte jag dit en stansad blomma. Jag stansade i gammalt notpapper, och så satte jag lite band under blomman.

Hänget under blomman i hörnet kommer från ett gammalt mobilsmycke.



3. Pippin

Har gjort bakgrundspappret själv med fluid chalks och små stämplar och sedan dekorerat med lite glitter. Blommorna är också gjorda av mig och har också klippt ut bokstäverna till texten. Satte sedan på en söt hÄngelstämpel.



Nu vill vi se DITT kort i vårt galleri! Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är söndagen 30/11.

*** English version! ***

You do remember our monthly challenge, don't you? Read more about it here!

Inga kommentarer: