KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 28 november 2008

v.48 "vattenfallskort"

Då var det fredag igen och här kommer dagens utmaning! Gör ett vattenfallskort! beskrivning finner du nedan! den har vi lånat av http://www.annasscrapbooking.se/

Glöm inte att ladda upp ditt alster i vårt galleri! Vi gillar att se era alster!
*** English version at the bottom of this publication! ***

Här kommer DT-teamets kort att inspireras av:


1.Twister/Ingela
Jag gjorde ett julkort! använde mig av ett annat format än länken och vände på mitt så att man drar neråt. (måtten fick jag av vår nya DT ingelapling) har olika småstämplar och små hälsningar i "fallen" ! Gick inte att visa alla fallen i scannern hehehe... på "draget kan man skriva en personlig hälsning!



2.Elisabet
Det var jätteroligt att göra! Jag kommer absolut att göra flera, man kan variera hur mycket som helst. Andra stämplar, foton på flikarna eller olika texter. Här har jag använt mörkbrun och ljusbrun cardstock, mönstrat papper från Daisy D´s, stämplar från Panduro, som jag färglagt med mina pennor från Biltema (enkla men bra), samt blommor från min favvopunch Retro flower small.



3.liiten89
Här kommer mitt vattenfallskort, mitt första någonsin! Det var jättekul att göra men jag skulle ha använt större stämplar inser jag nu i efterhand... Hursomhelst så har jag använt mig av vit CS som grund och sedan har jag stämplat snöflingor på svart papper och använt som bakgrund. Stämplarna har jag lånat av en vän och det prickiga bandet likaså. Det här kommer jag absolut göra fler gånger! (Texten på kortet är utsuddad då detta kort är ett personligt julkort)


*** English version! ***
Today its friday and time for a new challange!Make a "waterfall" card! How to make the card you can read in the link below! " We have borrowd it from www.annasscrapbooking.se
Dont forget to upload in teh galleri! We love to se your craft!

Inga kommentarer: