KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 29 november 2008

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning?

Nu är vi inne på sluttampen av november månads utmaning, sponsrad av Scrapparazzi, men än finns det tid kvar att ladda upp sitt kort i vårt galleri! Temat är egengjorda dekorationer, läs mer om utmaningen här!

Teamet har gjort några kort som inspiration så här i sista minuten:

1. Nita

Jag har gjort SNÖ på mitt kort som egen dekoration. Jag ringlade lim på bakplåtspapper och hällde sen microbeads rikligt över. Hällde tillbaka det överblivna. Lade sedan bakplåtspappret i frysen under natten så det fick stelna. Dekorerade mitt kort med på väl valda ställen där jag ville ha snö. Färglade stämpelmotivet med promarkers och testade MCP för första gången. Texten är thickers. Avslutade att inka kortkanterna med chestnut roan.



2. Elisabet

Jag har slagit samman två av mina favoritintressen, scrapbooking och korsstygnsbroderi.
Så det blev en liten broderad julgris, som jag gjort själv, grön cardstock, stickers från Panduro och texten "utmanglad" i cuttlebugen med alfabetet Harmony.



Nu är vi nyfikna på vad du gör för egna dekorationer och vill se DITT kort i vårt galleri! Det finns ett fint pris från Scrapparazzi att vinna. Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är söndagen 30/11.

Inga kommentarer: