KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 2 december 2008

Månadens företag december: Stämpelgården

*** English version at the bottom of this publication! ***

Ny månad och ny sponsor! Den här månaden har vi äran att sponsras av Stämpelgården, en härlig webbutik med en underbar egen linje av stämplar och även en massa annat godis. Kommer du i närheten av Malmö en fredagseftermiddag kan du passa på att kika in, då har de öppet för kunder.

Månadens utmaning är en skissutmaning. Den härliga skissen är gjord av en av Stämpelgårdens DT, Leamon. Titta, njut och inspireras!



Som vanligt har teamet gjort några kort att inspireras av:

1. NetteR

NetteR blev sponsrad med en stämpel från Stämpelgårdens egna kollektion. Så här skriver hon om sitt kort:

Här kommer mitt första kort för december månads utmaning. Använt mig av de band, brads och stämpeln jag fått som sponsring biggrin
Har följt skissen i stort sett rakt upp och ner. smile



Vi kommer få se fler tolkningar av NetteR, med samma stämpel, så håll utkik!

2. Pixelit

Jag tog en penny black stickers,och flyttade ner linjen så den ligger bakom motivet,så den är väldigt löst tolkad skissen,men inspirerande var den.Pärlfloss och en stämpel som jag skurit ut till en cirkel över det.Bampop papper till bakgrund.



3. Babbalalla

Jag har vänt och vritt lite på skissen, men jag tror att det fortfarande syns att jag använt den härliga skissen som inspiration.
Stämpeln är en clearstamps från PennyBlack som jag färglagt med ProMarkers samt softat bakgrunden med lite chalks för att därefter använt mig av lite glitterlim/stickles för att få en känsla av snö (både i luften och i kälkbacken).



Nu vill vi se hur DU inspireras av skissen, ladda upp ditt bidrag i vårt galleri!

Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är onsdag den 31/12. Jepp själva nyårsafton :)

***(in english)***

The challenge of December is sponsored by Stämpelgården, a Swedish web shop with a wonderful line of stamps. You can also find anything else you need there. The challenge is based on a sketch made by one of the DT-mebers at Stämpelgården.
Please let us see what you do out of the sketch - upload your card in our gallery! As usual you can only enter with one card and the card can not be submitted for any other contest. Last day to upload your card will be Wednesday 31st of December. Yes, on New Years Eve! *smile*.

Inga kommentarer: