KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 1 december 2008

v.49 Måndag - Z-kort

*** English version at the bottom of this publication! ***

Lite försenad kommer här veckans första utmaning. Vi vill se en annorlunda vikning på ditt kort, ett s.k Z-kort. Läs Maria/Tootsie artikel här.
Som vanligt laddar du upp ditt alster i vårt galleri.

Här kommer teamets alster:

1. Tootsie

Jag valde att göra ett julkort. Texten inne i kortet är handskrivet.


2. Nita
Jag färglade stämpelmotivet med promarkers + mcp. Konturerna fick stickles. Konturklippte stämpelmotivet och limmade fast det på motivmatta. Skar ut en cirkel i samma mönstrade papper som kortets framsida och fotohörn. Fäste guldstjärnor lite varstans på kortet och avslutade med julröd stickles runt cirkeln inuti kortet och några duttar runt stämpelmotivet.



3. Sayurii

Jag funderade länge på hur jag skulle få till mitt kort! När jag vände på det från Z till N gick det mycket lättare för mig! Så här blev resultatet! Alla tre sidor är klädda med samma mönstrade papper från MME. Den översta delen har fått chipboardthickers som jag färgat in med fluid chalk för att få rätt nyans. Jag klippte även ut några snöflingor från en filtbård och klistrade fast. I hörnet sitter några genomskinliga knappar. På mittendelen har jag satt en liten inlaga där jag tänkte skriva min julhälsning. Silversnöflingan är en rub-on! På den sista delen sitter för det första motivet. Stämpeln kommer från Inkido och jag har embossat med vit dyna och hologrampulver så att det skulle bli glittrigt. I alla fyra hörn satte jag några blanka brads och tillsist knöt jag garn runt hela kortet!




4. Petra/Peu

Mitt första DT-kort blir ett Z-kort i brunt och turkos. Det blev ett födelsedagskort till en kär 75-åring. Siffran 75 är chip-board som jag förgyllt och sedan har jag lagt på "crackle accents". Siffrorna är klistrade på en hård pappskiva som jag klätt med papper. GRATTIS inuti kortet glittar fint och lagom mycket och det har jag stansat ut i alfabet Finale i något som heter "Funky Foam". Stämpel från Magnolia.



5. Pixelit

Papper från BG,Penny black stickers,prima blommor och blad.Ticket från Jenni Bowlin och band okänt.



***
(in english)
For this weeks first challenge we want to see a Z-foldcard. You upload your cards in our gallery.

Inga kommentarer: