KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 28 januari 2009

Påminnelse om vår månadsutmaning

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Scraplyckan. Temat på månadens utmaning är LYCKA, och det är upp till dig hur du tolkar ordet LYCKA. Mer om utmaningen och vår sponsor Scraplyckan kan du läsa här. Som en liten inspiration har teamet skapat några kort att njuta av!

1. Sayurii

Här kommer det tredje och sista kortet jag har skapat med allt material jag fick på posten! Tack för inspirationen Scraplyckan!
Eftersom jag gjort två kort med stämpeln i fokus valde jag att låta stämpeln träda tillbaka lite den här gången, även om den är med. Kortbasen är stämplad med Lambrettan och VersaMark. Sedan har jag embossat med clear-EP. Det prickiga mönsterpappret har jag punchat ut en lagom storfyrkant av och sedan virat pärlfloss runt samt satt det på 3dkuddar på en bit cardstock. Jag tycker det är fint med punchinella och har här haft det längs med hela kortet. Några rivna bitar av guldpappret fick bli platsen för min hälsning och för att det inte skulle bli för "tungt" satte jag även remsor av mönsterpappret lodrätt bakom rutan.



2. Fialisan

Och här kommer sista kortet jag skapat ur sponsorpaketet. Ett lycka till i det nya huset-kort. Favoriten guldpunchinella i botten, med ett chalkat tårtpapper och en bild utklippt från det mönstrade pappret från sponsorpaketet. En rejäl tag som jag knutit fast hjärtbandet i och sedan lindad pärlfloss runt i punchinella-hålen. En bit zickzack-band fick pryda nederdelen på kortet.



3. NetteR

Har gjort ett snabbt kort där jag använt mig av vit cardstock. Målat hjärtat på skrivarpapper och klippt ut samt färglade med tuschpennor. Stämplat en elefant som jag fäglagt med akvarellpennor, klipte ut och satte på distanskuddar, sist stämplade jag texten direkt på cardstocken samt ritade ringar runt hela kortet för inramningens skull.



Hur tolkar DU temat lycka? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast på lördag 31 januari och var med och tävla om ett fint pris från vår sponsor Scraplyckan!

*** English version ***

Today we'd like to remind you about our mothly challenge. The card should be made inspired by the word LYCKA, wich means happines but also good luck. Upload your card in our
gallery to let us see how you were inspired by the word. As usual you can only upload one card for the monthly challenge and you card has to be uploaded before the end of 31ht of January.

Inga kommentarer: