KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 17 februari 2009

Bloggutmaning v8 "Frost"

Dags för veckans bloggutmaning! Nu när det är vinter och kallt blir utmaningaen att inspireras av ordet "FROST"

*** English version at the bottom of this publication! ***

Här kommer lite alster från DT-teamet att inspireras av!


1.Twister/ingelaO
För mig är frost blått och glitter snöflingor is.. så glittret på rosen får gestalta frost och den kalla bakgrunden med snöflingor... lite värme i det hela med det rosa




2.Agneta
Frost kommer alltid vara blått och silver för mig. När jag tittade ut så såg jag just frosten här ute och solen skiner från en strålande blå himmel. Mina vinterstämplar med snöflingor lockade mig inte det minsta, istället blev det en fotostämpel från Stampsmith.


3.FruSollie
jag började genast tänka på ett snöigt och frosigt litet hus. så det fick det bli. dörren går att öppna och där finns en tom yta avsedd för en grattishälsning eller likanande




4.Elisabet
Frost för mej är silver, "krispigt" och blått, så det var meningen att kortet skulle få den känslan.
Papprena är Basic grey - "Granola jute" och det underbara "Isroser" från 3ndypapir.
Den söta stämpeln kommer från Inkywings, och här fick han bli en snöängel smile
Jag har åxå använt mörkblå CS, ett hjärtfomat silverbrads, blå chalk och glitterstickles "Diamond".
Snöstjärnorna är 2 broscher köpta på rea på Guldfynd förra året, och sen har jag nypit bort själva nålen på baksidan.




Nu vill vi se era tolkningar på utmaningen. Ni har till den 1 mars på er att skapa ett eller flera kort. Kom ihåg att ange koden KiFv8B i fältet för nyckelord när du laddar upp ditt kort i vårt galleri.

Kom också ihåg att kila tillbaka in hit efter att du laddat upp i galleriet och lämna en direktlänk till ditt/dina kort i galleriet med hjälp av denna koden:


(klicka på bilden av länken så ser du den bättre!)

Skapa lugnt!

***(in english)***

Time for this weeks chalange here in the blogg! Its winter and cold so the chalange is to be inspired af the word "frost"
You have until Mars 1 to upload one or more cards. Remember to write the code KiFv8B as keyword when you upload your card/cards in the gallery.

When uploaded your card/cards remember to come back here and write a direct link to your card/cards in the commentary section with the help with this code:


Click on the picture of the link to see it better!

Inga kommentarer: