KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 17 februari 2009

Mera påminnelse om månadsutmaningen!

*** English version at the bottom of this publication! ***

Så var det dags att påminna om vår månadsutmaning, den här gången sponsrad av Scrapgalen. Mer om den (och den snygga skissen!) kan du se här!

Som vanligt har teamet skapat några härliga alster att inspireras av:

1. DesignAnnique

Den här gången tippade jag skissen ett kvarts varv, så den vågiga delen hamnade neråt. Jag klippte notpappret med en scallop-kant och markerade den med zigzagbandet för att förstärka vågeffekten. Hjärtana stansade jag i röd cardstock och ett av de mönstrade papprena, tyckte effekten när de ligger lite omlott blev så läcker! Texten fick halka ner under bågkanten och vara i en del för att funka. Det är ju det som är så roligt med skisser, man behöver inte följa dem slaviskt utan kan använda de delar man tycker om och som passar det man vill uppnå.



2. Pannika

Här har jag vänt lite på den fina skissen. Jag satte rosett i månadskortet för att dölja en annan månad och så satte jag ett hjärta över några datum så det bara är 28 dagar som syns. Ritade ett hjärta runt den 14 så förstår man att det är februari som menas.



3. Elisabet

Det här kortet har jag gjort av den härliga skissen från Scrapgalen, med temat Kärlek.
Kossan har fått 3D-lack på hjärtat. Texten är utskriven på datorn, och sedan fastsatt på grön CS.
Blommorna har jag stansat ut med retro flower punch, 2 olika storlekar, och haft på lite glitter i mitten.
Det mönstrade papperet har jag haft länge, märket heter Calambour.



4. Petra/peu

Till det här kortet har jag använt mej av rosa cardstock och mönstrat papper från Basic Grey "Lily Kate". Stämpeln är färglagd med distresser. Blommor från Prima, utstansade löv QK. Röda tyghjärtan och det vita hjärtanbandet från Apidae. Rosa hjärta vet jag inte var det kommer ifrån. Texten har jag skrivit ut på datorn. Lite stickles här och var och glossy accents som regndroppar på blomman.



Hur tolkar du skissen på ett kärleksfullt sätt? Visa oss i vårt galleri! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Senast lördag 28 februari vill du att du laddar upp kortet i galleriet, så är du med och tävlar om en fin vinst från vår sponsor Scrapgalen!

*** English version ***
Today we remind you of our monthly challenge for February! Please visit our sponsor
Scrapgalen, a Swedish webshop.
As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 28th of February.

Inga kommentarer: