KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 24 februari 2009

Månadsutmaningen

*** English version at the end of this publication***

Nu börjar vi närma oss slutet på månadens utmaning, sponsrad av Scrapgalen. Mer om den (och den snygga skissen!) kan du se här! Passa på att få kreativiteten igångsparkad av en riktigt ljuvlig skiss och skapa ett kärleksfullt kort som du laddar upp i galleri.

Som vanligt har teamet skapat kort att inspireras av!

1. Babbalalla

Vände lite på skissen och ändrade formatet på kortet... Kanske inte blev direkt som skissen, men jag har haft det roligt under skapandet! smile
Har använt mig av papprena som var med i DT-paketet sen har jag gjort ett hjärta med hjälp av ståltråd och röda pärlor... När jag vet vad jag ska ha kortet till tänkte jag göra små textremsor o fästa på kortet.




2. DesignAnnique

Här har jag haft skissen på "rätt" håll men skippade texten. Motivet fick bestå av det läckra datumkortet och en liten kotte som springer med ett hjärta i handen - perfekt för den som har en älskling som fyller åt i mars, eller kanske förlovat eller gift sig i mars. Färgkombinationen rött och rosa var en sån där som var "förbjuden" när jag var liten, men jag tycker det är så läckert.



3. Elisabet

Här kommer ett kort till som är gjort efter Scrapgalens skiss med temat Kärlek. Den söta kaninen har jag fått av en vän. Sen har jag använt röd CS, och prickigt papper, vet tyvärr inte vad det heter. Några blommorna, spets jag hade hemma, och så en liten nyckel och ett hjärta.
Jag har även använt lite bling och halvpärlor, satinband och löv utstansade med cuttlebugen.
Texten är personlig, så den har jag valt att ha på insidan.



Hur tolkar du den fina skissen? Visa oss i vårt galleri! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Senast lördag 28 februari vill du att du laddar upp kortet i galleriet, så är du med och tävlar om en fin vinst från vår sponsor Scrapgalen!

*** English version ***
Today we remind you of our monthly challenge for February! The challenge is a sketch that should be used together with the theme LOVE. Please visit our sponsor
Scrapgalen, a Swedish webshop.
As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery before the end of 28th of February.

Inga kommentarer: