KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 24 mars 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags att påminna om månadens utmaning igen! Skissen ser ut så här:


och mer information om utmaningen hittar du HÄR.

1. Wildärtan
Här har jag använt skissen lite sparsmakat, men ändå som den är! wink Cards of Maria har dessa söta små blingstenar och den fina Siluettstämpeln i sin lager. Papperna jag använt är från Kaiser Crafts "Jewel"serie. Och nog är de juveler!?




2. Nita

Jag har använt den söta stämpeln "Puss Puss" från Cards of Maria. Jag klippte isär tjejen och killen och limmade fast på ett hjärta. Använde underbara mönsterpapper från Maja Design och dekorerade med halvpärlor i guld och rött. Distressade alla papperskanter med min edge distresser. Skrev texten för hand och satte "skylten" på distanskuddar.



3. Pixelit

Har försökt att följa skissen ganska slaviskt. Papperen på samtliga är Maja design som också finns hos CofM, precis som stämplarna.

Kort 1:


Kort 2:


4. Agneta

Denna gång valde jag att göra ett mer 'tjejigt' kort genom att välja rosa som bakgrund. För att lyfta fram den supersöta nallen använde jag 3dkuddar. Denna gång blev det ett avskalat kort och det tycker jag passar när man gör kort till små barn. De ska kunna titta på korten och inte pilla loss dekorationer.



5. Pippin

Här har jag embossat det fina hjärtat från Cards of Maria med silver. Jag möblerade om skissen lite och använde mönstrat papper från Basic Greys nya kollektion Porcelain, underbara papper. Dekorerade med blommor och fina blingstenar från Cards of Maria.



Hur blir ditt kort som du gör utifrån skissen? Visa oss i vårt galleri! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Senast tisdag 31 mars vill du att du laddar upp kortet i galleriet, så är du med och tävlar om en fin vinst från vår sponsor Cards of Maria Cards n' scrap!

Inga kommentarer: