KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 20 april 2009

Bloggutmaning v.17

Dags för veckans bloggutmaning och den här gången vill vi se era flaskkort med fickor, ni vet sådana där man kan lägga i en chokladkaka eller annan liten present till någon. Här hittar ni beskrivning. För lite extra inspiration så har designteamet gjort dessa fina alster:


1. Nita



jag klippte 3 bitar mönstrat papper i olika storlekar för att sätta ovanpå varandra. Ruggade kanterna först och satte på fickan, hittade några små dekorationer i gömmorna som jag fått i en blomma en gång. Väldigt enkelt men ibland behövs det inte så mycket mer;-)





2. pixelit



Jag tog även här spillgrejer och gjorde detta flaskkort.Har tyvärr ingen bra flaska att visa på,så jag scannade in det istället. Sticker från Penny black,flaskdeko från Panduro,även stickers därifrån.







3. petra/peu



Mitt flaskkort med "chokladficka" gjorde jag i blått, vilket annars inte precis är min "kortfärg". Kortet är busenkelt att göra och då jag för en gångs skull valde att göra ett kort utan stämplar gick det relativt snabbt också. Har chalkat alla kanter i blått. Ovandelen har jag försett med blårutigt band och spets, primablommor och halvpärla. Chokladdelen en stor vit blomma som jag färgade in lite med "Sea Breeze". Därpå ytterligare 2 blommor, en trollslända från sybehörsaffären, biljett, ros, blomma och knapp. Den stora blomman fick lite daggdroppar i form av glossy accents.




Nu är det er tur att pyssla ett flaskkort med ficka. Ladda upp det i galleriet och länka tillbaka det hit i bloggen. Ni har till den 2 Maj på er att pyssla ihop flaskkortet och ladda upp det. Ni använder er av den här länken när ni länkar från galleriet och hit till bloggen.

(klicka på bilden för att se den bättre!)

Glöm inte att ange koden/nyckelordet KiFv17B när ni laddar upp kortet i galleriet
Pyssla lugnt!

Inga kommentarer: