KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 22 april 2009

Månadens utmaning

Så var det åter dags att påminna - och inspirera - om vår månadsutmaning, sponsrad av Pyssellyckan. Läs mer om utmaningen HÄR!

Här kommer några alster från vårt DT - håll till godo och njut av våren!

1. Ingelapling

Ännu ett vårigt kort från den underbara skissen!



2. Wildärtan

Pyssellyckan har de vackra somriga Inkidopapperna som jag tänkte skulle passa bra till ett studentkort, speciellt som de oxå har denna Inkidostudentstämpel. Rosorna är oxå från Inkido, och så har jag använt de skira lila Primablommorna "Chartres lace light purple". Och så bling, förstås! Istället för banden på skissen så satte jag en filtbård under alltsammans. På vänster sida har jag maskat med hjälp av Quickutz border "Flourish", och över hela sidan har jag stämplat med Primas "Build a swirl" i 2 olika lila nyanser.

Ett näst intill monokromatiskt kort blev det denna gång - lila är trendigt nu, så jag passade på :-)



3. NetteR

Allt material utom bandet och grattisstämpeln finns hos Pyssellyckan. Har även färglagt motivet med tombows som även dessa finns hos Anna på pyssellyckan.



Hur inspireras DU av skissen? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast torsdag 30 april 2009 så är du med och tävlar om ett fint pris från Pyssellyckan! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

Inga kommentarer: