KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 8 april 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Du minns väl vår härliga månadsutmaning, sponsrad av Pyssellyckan? Läs mer om utmaningen och titta på den läckra skissen HÄR!

1. Elisabet

Jag fick ett jätteroligt sponsorpaket från PyssellyckanDet innehöll massor av fina papper och dekorationer i flera härliga turkosa och blå nyanser.

På det första kortet har jag vänt skissen upp och ned. Den här blomman är bara så snygg! Här har jag använt den härliga punchinellan. Papperet är så läckert - det är färdigutstansade hål, så jag har satt mörkblå CS bakom, så blommorna framhävs, samt dragit de snygga satinbanden över. Dymon har fått stansa ut texten.



Har använt underbara papper med lyster från Best Creations, som jag har stämplat på med Primas "Build a swirl". Stämpel är "Sittande Alf" från Magnolia och så gula vackra band från American Crafts boutique. De gula blommorna är från Prima och de har fått gult stickles på sig. Och så gröna löv från Prima oxå som även de blivit "sticklade". Vita rubons från Kaiser Craft på den vänstra kanten. Stämpelmotivet är färglagt med Tombowpennor, och allt detta kan du hitta hos Pyssellyckan



3. Nita

Jag färglade den söta Magnolia-stämpeln med promarkerpennor. Satte en floss-rosett runt nederdelen (3 olika färger), monterade stämpelmotivet på rosa motivmatta som jag ruggat kanterna på. Mönstrat papper från Basic Grey Bittersweet. Stansade ut HEJ i qk Aquarius och ritade konturer på bokstäverna med lila penna. En del av en blingswirl fick bli dekoration.



Hur inspireras DU av skissen? Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast torsdag 30 april 2009 så är du med och tävlar om ett fint pris från Pyssellyckan! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

Inga kommentarer: