KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 30 april 2009

Sista chansen - månadsutmaningen för april!

Idag är det sista chansen att delta i vår månadsutmaning för april, sponsrad av Pyssellyckan. Före midnatt vill vi att du laddar upp ditt bidrag i vårt galleri, då är du med och tävlar om ett fint pris från Pyssellyckan!

Så här ser skissen ut:



Och så lite sista-minuten-inspiration:

1. Petra/peu

Som omväxling så vred jag lite på skissen den här gången.
Basen är grön CS. Sedan använde jag ytterligare en nyans av grön CS ovanpå kortstommen. Därefter svart CS som jag delade och doodlade runtom och mellan bitarna stämplade jag Grattis. Vit punchinella och därpå en bit av det underbara mönstrade papperet ur sponsorpaketet. Runt det mönstrade papperet har jag knutit 3 nyanser av det gröna bandet. En Tildastämpel som jag färglagt med distresser. Swirlen är en grunge board som jag färgat in med Versa Magic "Sea Breeze". Pearls och än en gång den fina blomman som jag försett med stickles.
Du hittar allt utom grungeboarden och grattisstämpeln hos
Pyssellyckan. Där hittar du även Tildastämpeln jag använt.

Jätteroligt projekt och underbara produkter att jobba med.



2. Wildärtan

Till detta kort har jag använt de ursnygga papperna från My Minds Eye Penny Laneserie. Jag lade ett kakpapper under de utstansade Nestabilities-hjärtana för att få ett lugnare intryck. På hjärtat har jag stämplat med Inkidostämpeln "Gud som haver barnen kär". Motivstämpeln heter Sittande Alva och är från Magnolia, jag har färglagt Sittande Alva med tombows. I princip allt kommer från Pyssellyckan som är aprils månadssponsor!



3. Nita

Jag gillar den här skissen jättemycket. Den här gången fick den söta magnoliatjejen (som är målad med MCP-tekniken) sitta på en bit mönstrad papper (MME) och sen satt jag en del av en blingswirl som dekoration. Biet fick lite stickles på vingarna. Jag skrev texten för hand med grön penna.



Visst blir du inspirerad! Skynda nu att skapa och ladda upp ditt kort i vårt galleri senast i kväll vid midnatt så är du med och tävlar om ett fint pris från Pyssellyckan! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

Inga kommentarer: