KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 31 maj 2009

Sista chansen - månadsutmaningen för maj!

Grattis till alla mammor på mors dag!

Idag är sista chansen att delta i maj månads utmaning, sponsrad av Hobbyhuset. Månadens utmaning är en skiss och orden Mors dag samt en blomma ska finnas med. Skissen hittar du här.

Här kommer lite sista-minuten-inspiration från teamet!

Pingvinmamman:

Har i detta kort följt skissen sånär som på textens placering, som inte ligger på det mönstrade pappret. Singeldekorationerna är urklippta ur de olika mönstrade pappren som följde med i mitt paket. Bakom blomman upptill och textblocket mors har jag satt det vackra bandet. 3 miniblommor har sammanflätats för att bilda tre knoppar på rad. då det vackra blingade pappret är så fint i sig, har jag valt att inte använda nåt stämplat motiv.



Babbalalla:

Jag har gjort ett svärmorsdag-kort och har följt skissen rätt "slaviskt" fast jag vände på den ett kvarts varv. Har använt mig av olika papper som matchar varandra, 2 olika sorters färger på halvpärlorna samt en virkad blomma (har ej virkat den själv). Ett litet enkelt kort att göra och en bra skiss att följa!





DesignAnnique:
Jag valde att låta motivet och de tre dekorationerna till höger sammanfalla så att säga, så det blev tre fjärilar. De fick antenner av smyckestråd och pärlor som jag norpade från bonusdotterns samlingar. En liten ros fick sällskap av en prickig Petaloo-blomma och en vit pappersblomma. De gröna knorvarna är ståltråden på rosen, ett sött sätt att utnyttja dem tycker jag! Lite glitterlim på ros och pappersblomma och ett litet rosa hjärta till mor, sen var det klart!



Ladda upp ditt bidrag i vårt galleri senast ikväll söndag 31 maj vid midnatt så är du med och tävlar om ett fint pris från Hobbyhuset! Som vanligt får du bara delta i utmaningen med ett kort, det ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar. Lycka till!

***English version*** Today we remind you of the monthly challenge, this month sponsored by Hobbyhuset. The challenge is based on a sketch, you should also have a flower of some kind and the words Mors dag (or Mothers day) as we celebrate Mothers day the last sunday in the month of May. As usual you can participate with just one card, it has to be done for this challenge only and should not appear in any other contest. Upload your card in our gallery tonight before midnight. Good luck!

Inga kommentarer: