KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 11 juni 2009

Inspiration: Distresser

Visst var det inspirerande att se hur DT Wildärtan använder sina distresser? Vi i designteamet blev i alla fall inspirerade till max och skapade några alster till er att inspireras av!

Fialisan:

Jag brukar till 85% använda mina distresser när jag ska färglägga, gillar nyanserna jag får i färgerna. Jag brukar oftast stämpla upp mina motiv på akvarellpapper som jag sedan färglägger. Detta kortet har också fått ett hjärta som jag embossat, hjärtat är utskuret med "slicen" från making memories. Bröllopsparets namn och datum är utskuret med silhouetten, typsnittet heter Too much paper (det passar mig bra, om man kollar i mina pappershögar :-) ) . Även swirlsen är utskuret med silhouetten, så några primablommor och brads.



Petra/Peu:

Ytterligare ett kort från mig med distresser, det är ju min favoritteknik. Grodstämpeln är från Penny Black. Textstämpel Prickiform, lite knappar, organzaband och det randiga och prickiga pappret kommer från Daisy Bucket.



Pippin:

Här har jag färglagt den söta flickan från Whiff of Joy med mina distresserdynor. Jag strök ut färg från dynorna på en akrylkloss och tog sen färg med penseln och målade. Duttade sen distressfärg med en skumgummibit runt kanten på motivet. Några papper från Basic Grey, ett satängband i passande färg, några blommor, hydrangeablommorna är också påduttade med distressfärg, rosorna har jag gjort själv. En embossad textstämpel. Och sen var kortet klart.



Ingelapling:

Här har jag bara använt den svarta färgen och målat med distresser. Tänkte visa att man kan få fram en massa olika nyanser med distresserna. Det blir hur läckert som helst! Hur stark färgen blir beror ju på hur mycket färg resp. vatten du tar och på så sätt kan man få fram många nyanser från varje färg.
Det är svart cardstock och det mönstrade pappret kommer ifrån DCVW. 3 små primablommor och texten heter Angelina och har jag skrivit ut i Word. Stämpeln kommer i från hÄnglar.




Visst finns det många härliga sätt att färglägga med distresser? Vi hoppas att du blev inspirerad och vill visa oss just DITT kort!

***Short version in English***
We hope to inspire you to color using your distress refills or distress stamping pads!

Inga kommentarer: