KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 9 juni 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Du kommer väl ihåg vår månadsutmaning, sponsrad av Brunkullan, en jämtländsk scrap- och kortmakeritillbehörsbutik. Utmaningen går ut på att inspireras av den jämtländska flaggans färger blått, vitt och grönt, eller kanske vad den symboliserar - himlen, de snötäckta fjällen och marken med skog och äng. Mer om utmaningen kan du läsa här!

Här kommer två tolkningar av temat från designteamet att inspireras av!

Tootsie:

Jag har här gjort egen spray mist med Perfect Pearl Forever Blue och Forever Green för att få till himmel och land. Sedan tog jag två bruna rosor för att representera Månadens Företag - Brunkullan - och satte dem på en grön och en blå blomma. Sedan skrev jag 'Jämte dig...' (brevid dig) som ännu en koppling till denna månadens tema - Jämtland.



Fialisan:

Jag har inspirerats av de jämtländska färgerna till mitt kort och även i titeln. Har chalkat kanterna och stämplat swirls (autumn leaves), små minirosor i större pappersblommor. Texten är utstansat med Qk "emily".



Skynda dig nu och skapa ditt kort så du också är med i utmaningen!

Inga kommentarer: