KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 22 juni 2009

Inspiration: Tombows

Visst är det kul med Tombowpennorna?!? Enkla att ha med sig och lätt att få ett fint resultat... Designteamet gick igång och testade vilt!

NetteR:

Denna stämpel färglade jag hemma hos Wildärtan med hennes härliga tom bows, första gången jag provade. Jätteroliga att färglägga med. Valde att göra ett färgstarkt kort och så här blev mitt resultat.



DesignAnnique:

Den söta lilla tjejen är färglagd med Tombowpennor där jag la färg längs kanterna och drog in färgen på motivet med en fuktad pensel. Flickan fick sedan sällskap av blommor i lager på lager, band, bollfrans och pärlfloss och ovanpå det en rejäl dos glitterlim. De rosa och lila färgerna kontrasterar så härligt mot det turkosa!



Pippin:

Här är mitt kort med färläggning med Tombows (som jag precis har fått hem). Motivet jag färglagt är Penny Blacks söta katter och är en av de första jag nånsin målat med Tombows. Men det var en mycket trevlig stund jag hade. Använde sedan turkos kartong som matta till motivet. Mönstrat papper från Basic Grey, satängband och en hydrangeablommar samt ett par pins som dekoration. Textstämpel från October Stamps embossad i grönt.



Härligt, inte sant? Har du också målat med tombows? Lägg upp ditt kort i din blogg eller vårt galleri och länka sedan till kortet i ett inlägg så vi också får se!

***Short version in English***
Using Tombow pens is really fun, and an easy way to get a great result! Have you colored with Tombows? Show us by putting the card in your blog or in our gallery and then make a comment with a link.

Inga kommentarer: